Componist Stephen Emmer kampt met ernstige gehoorschade. De 64-jarige muzikant, verantwoordelijk voor talloze bekende tv-tunes, heeft al tien jaar tinnitus.
"Ik beschouw dit gesprek als mijn coming-out. Ik wil me niet langer schamen, wat ik lange tijd wel heb gedaan", zegt Emmer vrijdag in het AD. Volgens hem rust er een taboe op gehoorschade en moet dat doorbroken worden.
Onderteken hier de Artists Against Tinnitus petitie
Componist Stephen Emmer kampt met ernstige gehoorschade. De 64-jarige muzikant, verantwoordelijk voor talloze bekende tv-tunes, heeft al tien jaar tinnitus.
"Ik beschouw dit gesprek als mijn coming-out. Ik wil me niet langer schamen, wat ik lange tijd wel heb gedaan”, zegt Emmer vrijdag in het AD. Volgens hem rust er een taboe op gehoorschade en moet dat doorbroken worden. "Musici durven er amper voor uit te komen. Via via weet ik dat ongeveer een derde van de musici in het Koninklijk Concertgebouworkest tinnitus heeft. Al die mensen durven het niet tegen hun dirigent te zeggen, omdat ze bang zijn hun baan te verliezen. Dat moet veranderen.”
Onderteken hier de Artists Against Tinnitus petitie.
Componist Stephen Emmer kampt met ernstige gehoorschade. De 64-jarige muzikant, verantwoordelijk voor talloze bekende tv-tunes, heeft al tien jaar tinnitus. “Ik beschouw dit gesprek als mijn coming-out. Ik wil me niet langer schamen, wat ik lange tijd wel heb gedaan”, zegt Emmer vrijdag in het AD.
Onderteken hier de Artists Against Tinnitus petitie
Thank you Recording Academy / GRAMMYs for your consideration during this first round of voting in the following categories;
1. Best Immersive Audio Album
2. Best Contemporary Classical Composition
3. Best Classical Compendium
Listen to Maison Melody AM:PM - The Stereo Audio Cinematic Experience on your favorite platform here.
Happy to announce that immersive conceptalbum Maison Melody AM:PM has been nominated by Opus Klassik (the Verein zur Förderung der Klassischen Musik) in three categories: Classical Music without Limits, World Premiere Recording of the Year, Innovative Listening Experience. The OPUS KLASSIK is the prize for classical music in Germany.
Who doesn't recognize the leader of NOS News (NOS Journaal)? The Netherlands' first media composer Stephen Emmer created this classic, next to hundreds of other recognizable sounds on television.
Wie kent ’m niet, de leader van het NOS Journaal? Nederlands eerste mediacomponist Stephen Emmer (1958) maakte de klassieker, en nog honderden andere herkenbare klanken op televisie. In 2020 ontving hij al een Buma Oeuvre Award. “Componisten van televisiemuziek zijn per definitie mensen van de achtergrond. En dat is prima,” zei hij destijds tegen Het Parool.
[Ga naar het volledige bericht (Read More...) om het bericht tijdens de uitzending van Editie NL (RTL Nieuws) te bekijken]
El galardonado compositor y productor Stephen Emmer publica su esperado álbum conceptual en los formatos multicanal Dolby Atmos y Sony 360.
Este 25 de Marzo saldrá al mercado el nuevo proyecto del compositor holandés Stephen Emmer, Melody AM:PM en las plataformas digitales Apple Music, Tidal y Amazon Music.
Stephen Emmer Invites Listeners to ‘Become The Composer’ with Dolby Atmos endorsed immersive album Maison Melody AM:PM.
For centuries the halls of composers have remained an elusive and hallowed field – hidden playgrounds that have produced some of the most important works of art known to man. Wouldn’t you want to know what it is really like inside?
Podcasts zijn er te kust en te keur. Om je wegwijs te maken, laat mediaplatform Spreekbuis.nl wekelijks een mediapersoon zijn of haar favorieten selecteren. Met vandaag: de vijf favorieten van Stephen Emmer
Componist Emmer maakte meer dan 500 bekende tv-tunes en melodieën. Hij is Nederlands bekendste componist voor radio- en tv-producties. Hij maakte de leadermuziek voor onder meer RTL Boulevard, het RTL Nieuws, het NOS Journaal, Radio 2, RTL 4 en Omroep MAX.
Listen to the podcast...
On Spotify
On Apple
On Anchor FM
Vandaag is de 1000ste jubileumuitzending van de langstlopende tv-quiz op de Nederlandse televisie: Per Seconde Wijzer van (BNN)VARA. In 1989 mocht Stephen Emmer de nieuwe tune maken waarover de volgende kleine anecdote die ook zou kunnen dienen als quizvraag.
Componist en muzikant Stephen Emmer startte, lang voordat hij zijn bekende tunes o.a. voor het NOS Journaal componeerde, zijn eerste bandje in het buitenland.
In deel twee praat Stephen over zijn tijd als presentator van VPRO’s Radionoom onder leiding van Han Reiziger.
In deel drie bespreekt Stephen de zoektocht van de muziekindustrie. Ook in tijden van corona.
BNNVARA zendt zaterdag 3 april om 20:30 op NPO 1 het programma Als Ik Je Weer Zie uit, waarin een groot aantal artiesten een ode brengt aan al de werknemers in de kunst- en cultuursector die door corona hun werk niet meer kunnen uitvoeren. Het programma wordt live uitgezonden vanuit de Ziggo Dome.
BNNVARA zet de spotlight op de mensen die daar gewoonlijk uit wegblijven; de grote groep mensen die normaal gesproken voor theaters, musea, bioscopen, festivals en andere culturele evenementen werken en die nu massaal thuiszitten of zelfs hun baan zijn kwijtgeraakt.
Het is een zwaar jaar voor hen geweest. De groep is divers. Van technici tot decorbouwers, en van kostuumontwerpers tot schoonmakers en cateraars. Als Ik Je Weer Zie is een eenmalig concert waarin een groot aantal artiesten een ode brengt aan al de werknemers in de kunst- en cultuursector die door corona hun werk niet meer kunnen uitvoeren. Met elkaar halen ze mooie herinneringen op en vertellen ze bijzondere verhalen.
Aanstaande zaterdag komt de eerste grote thematische tv-show in het teken van de NPO Cultuuractie dat gebaseerd is op een programma-idee van mediamaker Stephen Emmer.
Het programma is een ode door artiesten aan hun achtergrondmedewerkers, de mensen die misschien nog wel meer buiten de boot vallen tijdens de corona crisis en daarmee al langer dan een jaar geen werk hebben.
‘Toen ik begon in de jaren ’80 mocht een tune nog 30 tot 60 seconden duren, die van Dagboek van een herdershond was bijna een liedje. Vroeger was een tune maken iets wat componisten en musici erbij deden, het was geen vak. Ze traden ’s avonds op en dan was het: o ja, we moeten ook nog iets voor Hilversum doen. Ik ben ook zo begonnen.